• Dijous, 18 de d'Abril de 2019

RETORN DE 19,5 EUROS PER CADA EURO QUE INVERTEIX L'AJUNTAMENT

El Festival de Porta Ferrada genera un impacte econòmic de més de 12 milions d'euros

El Festival de Porta Ferrada va tancar la 56a edició amb un rècord de 41.000 espectadors i va deixar un impacte econòmic de més de 12 milions d'euros, segons un estudi elaborat per la consultora GAPS. D'aquest impacte global, més de 7,5 milions fan referència la despesa directa dels espectadors. Així, la mitjana de despesa dels espectadors del Festival és de 187 €, entrades incloses, per sobre de la mitjana europea.

Porta ferrada
Porta ferrada

 S'estima que el retorn que rep la ciutat és de 19,5 euros per cada euro públic invertit per l'Ajuntament. A més, considerant els 2 milions d'euros de pressupost del Festival, el retorn de la inversió és de 5,5 euros. Els sectors que més es beneficien del Festival són el sector hoteler i d'hostaleria de Sant Feliu de Guíxols i les immediacions.

 

Segons la consultora Gaps, que ha fet un estudi sobre un univers de més de 2500 enquestes a assistents del certamen, el Festival representa la motivació principal per a què 31.000 persones visitin cada any Sant Feliu de Guíxols i uns 12.100 van dormir una mitjana de 3 nits en hotels i apartaments turístics de la zona. També és un esdeveniment que mobilitza els residents del municipi perquè més de 7.000 entrades han estat adquirides per residents o persones amb segona residència a St. Feliu i 3.400 són directament del municipi. Sant Feliu, doncs, és capaç de concentrar 1,5 vegades la seva població durant els mesos d'estiu gràcies a l'aportació del Festival.

L'estudi també permet identificar el tipus de públic dels espectadors i la seva satisfacció amb el Festival. Porta Ferrada fidelitza el seu públic perquè la mitjana d'assistència és de dues o més edicions, van a més d'un concert i hi assisteixen en grups de 2 o 3 persones. L'espectador té una mitjana de 42 anys i prové majoritàriament de Barcelona ciutat i dels municipis de la província i es desplaça uns 200 km amb cotxe, entre anada i tornada, per assistir al Festival.

 Un públic promotor i satisfet amb el Festival

 El públic fa, una vegada més, una molt bona valoració dels concerts (8,8 sobre 10), així com de la programació del Festival i de la organització (entre 70%-80% valoren com a notable o excel·lent). El Village, la novetat renovada d'enguany per oferir un espai gastronòmic de qualitat i de trobada abans i després dels espectacles, va ser utilitzat per un de cada tres espectadors amb valoracions molt bones.

El Festival gestionat per l'Ajuntament de Sant Feliu de Guíxols i l'empresa The Project segueix la seva línia ascendent i el seu creixement continuat amb un públic fidel que exerceix de promotor de la marca i de la oferta del Festival.

 

PCC_8340.JPG