• dissabte, 19 de de setembre de 2020

L’OBSERVATORI EMPORDÀ POSA DE MANIFEST QUE EN ELS DARRERS TRES ANYS CASTELL-PLATJA D’ARO HA PERDUT POTENCIAL COM A DESTÍ TURÍSTIC

Nous projectes i mesures per atraure més visitants a Castell-Platja d’Aro

Platja_DAro
Platja_DAro

Les dades de l’Observatori del Turisme del Baix Empordà, que gestiona el Consell del Baix Empordà amb la col·laboració dels ajuntaments i sector privat, posen de manifest que en els darrers anys, Castell-Platja d’Aro, ha perdut pes en l’àmbit dels principals recursos turístics que els turistes volen visitar. Aquest apartat avalua els llocs i atractius turístics, de dins i fora la comarca, més visitats o amb intenció de visitar per part dels visitants del Baix Empordà. Les dades s’aconsegueixen a través d’enquestes en els turistes. A la web de l’Observatori només es poden consultar els resultats dels darrers tres anys.

Segons les dades de la plataforma, l’any 2017, el municipi era a la 8a posició.

1 Altres fora de la comarca 93
2 Pals 91
3 Barcelona 85
4 Girona 66
5 Begur 59
6 Palamós 57
7 Forallac – Peratallada 47
8 Castell – Platja d’Aro 34
9 Figueres 32
10 Palafrugell 30

L’any 2018, el municipi va baixar a la 10a posició.

1 Pals 218
2 Girona 165
3 Begur 148
4 Forallac – Peratallada 132
5 Barcelona 108
6 Palamós 94
7 Palafrugell – Calella de Palafrugell 91
8 Altres fora de la comarca 86
9 Cadaqués 56
10 Castell – Platja d’Aro 55

L’any passat, el municipi no apareix a les primeres deu posicions.

1 Pals 123
2 Girona 100
3 Begur 97
4 Forallac – Peratallada 69
5 Palafrugell – Calella de Palafrugell 52
6 Barcelona 49
7 Palamós 47
8 Palafrugell 47
9 Cadaqués 46
10 Altres fora de la comarca 43

Nous projectes i mesures per recuperar el potencial

Des de l’àrea de Turisme ens han explicat que són conscients d’aquesta realitat i ho atribueixen, entre altres raons, en el tancament del Museu de la Nina, que era un gran reclam durant tot l’any. En aquest sentit, s’està treballant en l’obertura d’un museu de la Vall d’Aro.

S’editaran noves publicacions turístiques, en 8 idiomes, que recolliran les principals rutes de senderisme dels 3 nuclis i BTT. Aquest segment turístic va a l’alça i volen potenciar-lo. Per exemple, a les dades de l’Observatori del Turisme destaca que en el rànquing de les rutes de turisme actiu més descarregades pels usuaris del canal de Wikiloc Turisme Baix Empordà, hi ha en primera posició la ruta de senderisme ‘Platja d’Aro. Un passeig per la Gavarra marítima’.

S’estan preparant rutes alternatives esportives així com un espai on fer curses d’orientació (per seguir potenciant la desestacionalització) i una Ruta d’Esglésies.

A la primavera, la població estarà present a la Fira MITT de Moscou, dins l’estratègia del consistori de captació de nous mercats i es reforçaran les campanyes promocionals a l’Estat i França.

Des del mes de desembre, s’ha començat a preparar l’elaboració d’un Pla estratègic de Turisme per debatre entorn del model actual i de futur. En el marc d’aquesta acció, s’estan fent entrevistes extensives al sector perquè opini i en surti un document consensuat.

Finalment, des del mes d’agost, conjuntament amb la Universitat de Girona, s’estan realitzant enquestes de carrer entre el turisme estranger per saber per què venen, què busquen o si ho troben. L’objectiu de tot plegat és conèixer millor el perfil dels visitants i poder-los proporcionar-los una experiència afí en els seus gustos.