• dimecres, 18 de de setembre de 2019

SUPERVISEN SERVEIS PÚBLICS, ELEMENTS DE LA VIA PÚBLICA I FOMENTEN ACTITUDS CÍVIQUES

L’AJUNTAMENT DE CASTELL-PLATJA D’ARO INCORPORA TRES NOUS AGENTS CÍVICS FINS AL 15 DE SETEMBRE PER AMPLIAR DURANT L’ESTIU L’ATENCIÓ CIUTADANA

Agents_civics
Agents_civics

 

La regidoria de Serveis i Medi Ambient de l’Ajuntament de Castell-Platja d’Aro incorpora de manera temporal -i fins al 15 de setembre- tres nous Agents Cívics per reforçar durant l’estiu l’atenció a la ciutadania i el treball de camp de supervisió del funcionament dels serveis municipals, l’estat dels elements de la via pública i l’atenció a les consultes de la ciutadania. L’acció s’emmarca en la voluntat de dimensionar algunes àrees del consistori a les necessitats de l’època amb major afluència turística, i alhora oferir el major nombre d’hores possibles d’atenció directe a la ciutadania, especialment en l’àmbit de la convivència, més des de la prevenció, que no pas des de la reacció. Així, de la mateixa manera que a l’estiu s’amplia temporalment la plantilla de la Policia Local i de l’Oficina de Turisme o desenvolupen el seu treball el serveis de Mediació en l’Oci Nocturn i de Salvament i Socorrisme a les Platges, també es fa ara amb la figura dels Agents Cívics. 

Els nou personal s’ha contractat mitjançant una empresa privada i s’identifiquen amb una armilla de color groc florescent que incorpora el text Agent Cívic. D’aquesta manera es dona recolzament a la tasca que tot l’any duen a terme els tres agents de la plantilla municipal. Desenvolupen la seva tasca a peu, sis dies la setmana -caps de setmana inclosos- vuit hores al dia, i divideixen la seva intervenció en tres sectors del municipi amb la inclusió dels nuclis de la vila: Platja d’Aro, Castell d’Aro i S’Agaró. Mitjançant diversos documents registren l’àmbit inspeccionat, el detall de la feina realitzada, les deficiències detectades i les propostes ciutadanes rebudes, que s’incorporen en el pla de  treball de la regidoria de Serveis i Medi Ambient. Més enllà del seva tasca efectiva, la seva contractació durant un mes esdevé també prova pilot per cedir a futur la consolidació i ampliació temporal de l’acció.

La tasca general dels Agents Cívics -tant els permanents com els temporals- és esdevenir una figura municipal que treballa des de la proximitat, a peu de carrer, fàcilment identificable, uniformada i a l’abast del ciutadà per atendre i ajudar en les  seves demandes. També revisen el bon funcionament dels serveis municipals, així com dels seus elements a la via pública, controlen la tinença d’animals de companyia (que vagin lligats, amb morrió quan s’escau, que no estiguin en espais inadequats com són la platja o els parcs infantils i que es recullin els seus excrements), detecten possibles deficiències en l’estat de la neteja i també desenvolupa una tasca informativa sobre quan i com s’han d’abocar les deixalles. Gràcies a la incorporació dels tres agents temporals, l’equip titular pot centrar els seus esforços en el foment actiu de les dinàmiques cíviques positives entre veïns i visitants, especialment a la platges i pel compliment de les ordenances municipals en el sector del comerç, serveis, restauració, allotjament i oci nocturn, i si s’escau iniciar els expedients corresponents.

Altres serveis municipals dimensionats a les necessitats de l’estiu són els quatre informadors turístics de l’Oficina de Turisme o també els quatre agents interins en la plantilla de la Policia Local. A lhora és l’època de l’any que desenvolupa la seva tasca el Servei de Mediació en l’Oci Nocturn, amb sis mediadors professionals, postgraduats en Resolució de Conflictes Públics i Mediació Comunitària, amb al voluntat de resoldre situacions puntals i, alhora, plantejar solucions a mitjà i llarg termini amb canvis de dinàmiques a partir del treball conjunt amb la Policia Local i la seguretat privada dels mateixos establiments, per sumar esforços i multiplicar resultats tot minimitzar al màxim les molèsties i afavorir la convivència entre veïns i usuari de l’oci nocturn. També l’1 de juny es va iniciar el servei de salvament i socorrisme a la façana marítima a càrrec de ProActiva, que es manté vigent fins al 22 de setembre amb presència a la Platja Gran, Cala Rovira i Sa Conca cada dia, de dilluns a diumenge (10-18 h juny i setembre i 10-19 h juliol i agost), amb uns efectius que oscil·len entre els 11, els 14 o els 23 socorristes segons el moment de l’estiu (setmanes de baixa, mitja o alta ocupació). Hi ha cinc punts de socors, set cadires de vigilància i també una torre; servei propi d’embarcació de rescat; i disposen de cinc desfibril·lador (tres ens espais fixos i dos mòbils). També es distribueixen fins a 2.000 braçalets per facilitar la localització de possibles infants extraviats. Simultàniament, a la Cala del Pi hi ha instal·lat un punt autònom de SOS.