• diumenge, 07 de de juny de 2020

Equitat digital: la Generalitat activa un pla perquè l’aprenentatge en línia arribi a tots els alumnes

Digital
Digital

El Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya ha activat aquesta última setmana el seu pla d’acció per procurar que els centres educatius reprenguin una mínima activitat escolar en línia. L’estratègia se centra en l’equitat digital, és a dir, que tots els alumnes tinguin els recursos necessaris per accedir a Internet.

Fins a dia d’avui, els centres han estat treballant per a confeccionar dues llistes: l’una, relativa a tots els alumnes sense dispositius electrònics al seu abast i/o connexió a la xarxa, i l’altra, un inventari dels aparells electrònics portàtils que cada escola té a la seva disposició. La immensa majoria de centres educatius de Catalunya ja han enviat aquestes informacions a la Generalitat, i ara es comença a encarar la següent i última fase del pla: proveir de dispositius i connexions aquelles famílies que no en tenen.

Segons el programa dibuixat pel govern català, serà a partir de demà, 16 d’abril, quan es començaran a repartir tauletes, ordinadors i altres aparells casa per casa. Són dispositius que prèviament s’hauran obtingut dels centres educatius, majoritàriament, però també a través de la Fundació Telefònica, que ha facilitat 1.000 ‘tablets’ al Departament d’Educació. L’Escola Mòssèn Baldiri Reixach és la que rebrà més tauletes d’aquest origen a Sant Feliu de Guíxols: un total de cinc unitats.

https://pbs.twimg.com/profile_images/839771442501857280/sWNdWHLo_400x400.jpg

Els aparells en qüestió s’entregaran amb un manual de funcionament. Val a dir que són dispositius de préstec, en cap cas de regal; per tant, se n’ha de tenir cura perquè, un cop finalitzi el confinament, puguin tornar al seu lloc d’origen tal i com havien n’havien sortit.

Com que són centenars de milers els infants i adolescents que estan escolaritzats arreu de Catalunya, la Generalitat ha optat per donar màxima prioritat als alumnes que enguany acaben cicle. Parlem, doncs, de l’alumnat de 6è de Primària4t d’ESO2n de Batxillerat i final de Cicle Formatiu. Els següents alumnes a l’escala de prioritats seran els que s’estan formant en centres catalogats de màxima complexitat.

L’objectiu final de tot plegat és, evidentment, recuperar una mínima activitat escolar. Detallar com es durà a terme aquesta activitat serà el següent pas si s’aconsegueix que tot l’alumnat del principat tingui els recursos necessaris per accedir a les plataformes escolars en línia. Algunes de les idees que ja s’han posat sobre la taula són treballar per conceptes, establir uns horaris que fugin dels que es venien fent fins ara a les escoles i fomentar la interacció entre alumne i professor.